20 Ocak 2013 Pazar

Programlama nedir?

  Programlama TDK'nın deyimiyle "Bilgisayara bir işlemi yaptırmak için komut dizisi yazma işi". Bu işlemler nedir diye sorar olursak, size ilk programlama dersinde öğretmenimin benim üzerimde gösterdiği bir dersi anlatayım:
-Öğretmenim "Bilgisayara bir işlemi yaptırırken her adımı tanıtmamız gerekiyor." dedi. Ardından "Muhlacı ayağa kalk", kalktım. "İşte bu programı başlatmaktır", dedi. Adım at diye emretti. Tam ileri doğru yürümeye başlayacakken aklıma hangi adımımı atmamı bilmemem gerektiği aklıma geldi. Öğretmene bu soruyu sorduktan sonra bir övgüyü kaptım. Ardından sağ sol adımlarla kendisine getirdi elimi kolumu kaldırdı geri gönderdi vs.-


  Bu uygulama hiç aklımdan çıkmaz. Bir program yazarken dahi hep aklıma gelir. Ne kadar haklı olduğunu her defasında anlarım. Çünkü ilk öğrendiğimde asal sayıları yazdıran programı yazabilmek için sayfalarca denemeler yapmıştım. Tanım basitti "Bir ve Kendisinden Başka Sayıya Bölünmeyen Sayılar" ama bunu programlamak çok problem. İleride yazılı olarak (Küçük bi ihtimal videolu) bu programları açıklamarıyla birlikte sizlerle paylaşacağım. Programlama hakkında bilmeniz en gereken bir şey daha var; program yazarken önünüzde bir kağıt birde kalem olsun. Çünkü klavyeden yazarken düşünüp saatlerce bulamadığınız çözümleri kalemle yazarak dakikalar içerisinde bulabilirsiniz. Başlangıçta bir programı yazarken çok eğleneceksiniz, çektiğiniz sıkıntılar çok hoşunuza gidecek. Çünkü sonunda bir zafere ulaşacağınızı biliyor ve ulaştığınızda nasıl sevinebileceğinizi hissedebiliyorsunuz. Ben bu yüzden program yazmayı seviyorum. İmkansız diye bir şey yok. Her şeyin bir çıkış yolu var. Yani hayallerimiz ne kadar erişilemez olsa da imkansız değiller.

  Sınıf arkadaşlarımın sorduğu ve hala yanıt bulamadıkları benim ise öğrenmek istediğim ama pek önem vermediğim iki soru var. Birisi, C# C++ yada Java vs. gibi diller program yazmada kullanıyor. Peki bunları yazdığımız programlar hangi programlarla yazıldı? İkincisi biz şuana kadar Toplama çıkarma, 1'den 10'a kadar saydırma gibi basit. Sadece Konsol ekranında yazılan şeyleri gördük. Bize ne olacakta GTA yazacağız? Bu soruları sormak ne kadar mantıklıysa şu an cevaplamakta o kadar mantıksız. O yüzden bunları benim gibi aklınızın bi kenarına koyun. Zamanı gelirse cevaplarsınız. Ama şimdi zamanı değil.

  Aramızda ileride bilgisayar mühendisi olmak isteyenler ancak bu meslek hakkında hiç bir bilgisi olmayanlar olabilir. Eğer bu mesleği seçmekte kararlıysanız, fiziksel özelliklerinizin buna el vermesi gerekiyor. Yani Bilgisayarın başında 3 saatten fazla oturamıyorsanız, kan tutan doktora benzersiniz. (Bkz: *pic*) Ayrıca 6. sınıfa giden kuzenimde bilgisayar mühendisi olmak istiyor ancak en ufak bir bilgisi bile yok. Asla özenti olmayın. Bilgisayar oyunlarını sevdiğiniz için bilgisayar mühendisi olmayı düşünmeyin. Oyun oynamanız için illa ki mühendis olmanıza gerek yok. Sadece yapmayı sevdiğiniz şey neyse onu yapın. Bilgisayar mühendisi olmak bu işi abartmak oluyor.

  Programlama dillerine gelince, biz ilk başlarda C# öğreneceğiniz. Daha sonra Java öğrenmek istiyorum ben. Console üzerinden bazı uygulamalar yapacağız. Ama her şey başlangıç olacak.. Çünkü bende daha başlangıçtayım. Sonra ilk olarak hello world yazdıracağız. Ardından toplama çıkarma diye gideceğiz. Sıkılacağınızı sanmıyorum. Yarıyıl tatili sonunda sizlerle aynı seviyede olacağımızı düşünüyorum. Umarım bloğumu takip etmeye devam edersiniz. Sevgi ve esenlikle, hoşça kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder